dle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
1. Název
Mateřská škola speciální, základní škola speciální a praktická škola Elpis Brno, příspěvková organizace
2. Důvod a způsob založení
Mateřská škola speciální, základní škola speciální a praktická škola Elpis vznikla 1. 4. 1995 jako právní subjekt, jehož zřizovatelem se stalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
21. 6. 2001 změnila škola zřizovatele, kterým se stal Jihomoravský kraj.
Předmětem činnosti organizace je vzdělávání dětí a žáků se zdravotním postižením, zejména s mentálním postižením, dále s těžkým mentálním postižením, se souběžným postižením více vadami a autismem v souladu s platnými právními předpisy.
Organizace vykonává činnost mateřské školy, základní školy, střední školy, školní družiny, internátu, školní jídelny a školní výdejny. Škola má dvě pracoviště – Koperníkova 803/2 a Fr. Skaunicové 66/17. Organizace je oprávněna provozovat doplňkovou činnost.
3. Organizační struktura
Statutárním orgánem příspěvkové organizace je ředitelka školy (v případě nepřítomnosti zastupuje v plném rozsahu zástupkyně ředitelky). Ředitelka činí právní úkony jménem příspěvkové organizace ve všech věcech. Do funkce je jmenována a může být odvolána v souladu s ust. § 166 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.
Řízení a vedení školy:
Státní správu a samosprávu vůči škole realizuje Krajský úřad Jihomoravského kraje, který je zřizovatelem školy. Ředitelka jedná za školu jejím jménem ve všech právních vztazích, do kterých škola může vstupovat.
Organizační složky školy:
- Mateřská škola, Koperníkova 803/2, 615 00 Brno
- Základní škola, Koperníkova 803/2, 615 00 Brno
- Základní škola, Fr. Skaunicové 66/17, 615 00 Brno
- Praktická škola, Koperníkova 803/2, 615 00 Brno
- Internát, Fr. Skaunicové 66/17, 615 00 Brno
- Školní jídelna při ZŠ ELPIS, Koperníkova 803/2, 615 00 Brno
Organizační schéma školy (PDF)
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
4.3 Úřední hodiny
- Pondělí: 9.00 – 11.00 hod
- Středa: 9.00 – 11.00 hod
V jiném čase jen po předchozí telefonické domluvě.
4.4 Telefonní čísla
- budova Koperníkova: 545 245 630
- odloučené pracoviště Fr. Skaunicové: 545 576 422
4.5 Adresa internetových stránek
https://www.skolaelpis.cz/
4.6 Adresa podatelny
4.7 Elektronická adresa podatelny
4.8 Datová schránka
3hrxkgj
5. Případné platby lze poukázat
- Hotovostně: v podkladně školy na adrese Koperníkova 803/2, Brno (po předchozí dohodě)
- Bezhotovostně: číslo účtu školy: 211227408/0600. Další pokyny k platbě (variabilní symbol, konstantní symbol, specifický symbol) jsou přidělovány zvlášť pro každou jednotlivou platbu.
6. IČO
62160095
7. Plátce daně z přidané hodnoty
CZ289-62160095
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
- Zřizovací listina je zveřejněná na stránkách školy v sekci Dokumenty – základní dokumenty.
- Jmenovací dekret ředitelky školy je dostupný v kanceláři ředitelky školy, kdykoliv po telefonické domluvě.
- Školní vzdělávací programy k dispozici kdykoliv po telefonické domluvě. Ve zkrácené verzi jsou zveřejněny na stránkách školy v sekci Dokumenty.
- Výroční zprávy za jednotlivé roky zveřejněny na stránkách školy v sekci Dokumenty – Výroční zprávy.
8.2 Rozpočet
Údaje o rozpočtu povinného subjektu v aktuálním a uplynulém roce a obsah účetních výkazů povinného subjektu za uplynulý rok jsou k dispozici v aplikaci Monitor, kterou spravuje Ministerstvo financí.
9. Žádosti o informace
Informace se poskytují zveřejněním nebo na základě podání žádosti. Při vyřizování žádostí se postupuje v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může pověřená osoba sdělit pouze údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Žádost může být podána ústně nebo písemně (adresy a e-maily viz výše), a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
Pokud bude rozhodnuto o neposkytnutí informace, lze podat odvolání k odboru školství krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Žádosti o informace jsou vyřizovány ve lhůtách stanovených příslušnými právními předpisy. Pracovníci pověření poskytováním informací jsou ředitelka školy, zástupkyně ředitelky.
10. Příjem podání a podnětů
Žádosti, stížnosti, oznámení, návrhy a podněty či jiné dožádání mohou být podány písemně, ústně nebo v elektronické podobě, a to na kontaktní údaje (viz výše – doporučujeme adresovat k rukám hospodářky školy). Stejně lze obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob.
Ústní stížnosti, pokud nebudou vyřízeny ihned na místě, budou zapsány a dále chápány jako písemné.
Pracovníci pověření vyřizováním stížností, podnětů a oznámení jsou ředitelka školy a zástupkyně ředitelky.
Ve vztahu k žádostem dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím platí, že žadatelem o informaci je každá fyzická i právnická osoba, která povinný subjekt žádá o informaci vztahující se k jeho působnosti. V případě, že se požadovaná informace nevztahuje k působnosti povinného subjektu, povinný subjekt žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.
Žádost o poskytnutí informace se podává způsobem stanoveným výše. Z písemné žádosti musí být zřejmé:
- kterému povinnému subjektu je určena;
- že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb.;
- adresa pro doručování (za doručovací adresu se považuje i elektronická adresa).
V případě, že tyto uvedené náležitosti žádost neobsahuje, nejedná se o žádost ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.
Dalšími údaji uváděnými v žádosti o informaci jsou:
- u fyzické osoby:
- jméno, příjmení,
- datum narození,
- adresa místa trvalého pobytu, není-li přihlášena k trvalému pobytu, uvede adresu bydliště, popř. adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště;
- u právnické osoby:
- název,
- identifikační číslo,
- adresa sídla a adresa pro doručování, liší-li se od adresy sídla.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
- Sdělení FMZV č. 104/1991 Sb., o Úmluvě o právech dítěte
- Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
- Usnesení předsednictva ČNR č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
- Zákon č. 262/2006 Sb., Zákoník práce
- Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků
- Zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád
- Zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
- Zákon 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
- Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
- Zákon č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách
- Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
- Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
- Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
- Vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem
- Vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních
- Vyhláška č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
- Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy
- Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
- Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky
- Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí
11.2 Vydané právní předpisy
Interní předpisy jsou dostupné na webové stránce Dokumenty.
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Škola je v souvislosti s poskytováním informací oprávněna požadovat úhradu nákladů spojených s poskytnutím informace.
Pořízení černobílých kopií na kopírovacím stroji nebo tisk z počítače:
- 1 list jednostranný A4: 2,- Kč
- 1 list oboustranný A4: 4,- Kč
- 1 list jednostranný A3: 5,- Kč
- 1 list oboustranný A3: 10,- Kč
Pořízení barevných kopií na kopírovacím stroji nebo tisk z počítače:
- 1 list jednostranný A4: 13,- Kč
- 1 list oboustranný A4: 25,- Kč
- 1 list jednostranný A3: 25,- Kč
- 1 list oboustranný A3: 47,- Kč
Náklady na opatření technických nosičů dat
- 1 ks CD podle pořizovací ceny
- 1 ks DVD podle pořizovací ceny
- 1 ks USB flashdisk podle pořizovací ceny
- Jiný technický nosič dat podle pořizovací ceny
Zaslání informace poštou
sazby dle sazebníku České pošty
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací a jejich zpracování
např. hledání v archivu, výpisy z rozsáhlých spisů apod.
- Za první započatou hodinu: 100,- Kč
- Za každých dalších i započatých 15 minut: 30,- Kč
Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady (např. náklady na jízdné), budou tyto účtovány na základě individuální kalkulace.
Úhrady jsou vybírány v kanceláři školy na adrese sídla školy v hotovosti. Žadateli je vždy potvrzena úhrada poplatku, nebo na bankovní účet povinného subjektu výše uvedený.
Jiné náklady:
- Vydání opisu vysvědčení: 150,- Kč
- Zaslání listiny poštou (včetně např. dobírkovného): sazby dle sazebníku České pošty
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Doposud nebylo předmětem přezkumu ze strany nadřízeného orgánu.
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
Škola nemá vzor licenční smlouvy.
13.2 Výhradní licence
Výhradní licence povinný subjekt neposkytuje.
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
V souladu s § 18 odst. 2) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím je výroční zpráva součástí výroční zprávy školy.
Mgr. Pavlína Pohlová
ředitelka školy