O nás

V Mateřské škole speciální, základní škole speciální a praktické škole ELPIS poskytujeme výchovu a vzdělávání, rehabilitaci a poradenství dětem s mentální retardací, kombinovanými vadami a poruchami autistického spektra (PAS) ve věku od tří let do ukončení povinné školní docházky.

Od roku 2009 jsme držitelem Certifikátu ISO 9001:2015, registrační číslo CQS: 11/2009.

naše motto: Pohodová škola pro žáky, pedagogy a rodiče.

Pro žáky vytváříme psychicky příjemné klima bez stresů, ve kterém se víc naučí. Pro pedagogy pohodové prostředí spočívá v tom, že mohou uplatňovat a zkoušet nové způsoby práce, zažívat úspěchy i neúspěchy, volit nové metody. Pro rodiče pohodová škola znamená duševní pohodu, že je o jejich děti dobře postaráno.

Fungujeme už od roku 1995

Rukama nám prošlo velké množství dětí a žáků s postižením

Pracoviště

Škola má dvě pracoviště v Brně.

Do tříd je zařazeno maximálně 4 – 6 žáků, kterým se věnují 1 – 2 učitelky a 1 – 2 asistenti pedagoga.

Žáci školy jsou pod dohledem školního psychologa, pravidelně s nimi pracuje logopedka. Pravidelnou péči tělesně postižených dětí na internátě zajišťuje externí rehabilitační pracovnice.

Díky spolufinancování z prostředků EU se nám podařilo výrazně zvýšit kvalifikaci pracovníků školy v netradičních formách a metodách vzdělávání postižených žáků.
Alternativní metody práce (Bazální stimulace, Autismus, specifické terapie – arteterapie, muzikoterapie, ergoterapie), které si pedagogové v rámci projektů osvojili, zapracovali do školního vzdělávacího programu a implementují všechny poznatky a dovednosti do výchovně vzdělávací práce.

Pokud vás bude tížit nějaký problém – přijďte – rádi pomůžeme a řešení problémů jistě najdeme.

Co chceme a kam směřujeme

  • Být školou bezpečnou, pohodovou, radostnou s rodinnou atmosférou, do které budou chtít žáci i učitelé chodit rádi.
  • Být školou otevřenou novým trendům.
  • Být školou tvořivou.
  • Klást důraz na důvěru žáků, rodičů či zákonných zástupců.
  • Rozvíjet individuální možnosti žáků a individualitu osobnosti žáka.
  • Propojovat vědomosti s dovednostmi a návyky.
  • Rozvíjet praktické dovednosti, tak aby je žáci byli schopni využívat.
  • Podporovat rozvoj komunikačních dovedností, včetně alternativní komunikace.
  • Podporovat utváření dobrých vztahů žák – pedagog.
  • Utvářet zdravé sebevědomí.
  • Podporovat samostatnost, tvořivost a realizaci vlastních nápadů žáků.
  • Rozvíjet sebeobsluhu a soběstačnost žáka.
  • Klást důraz na smyslové vnímání světa kolem.
  • Rozvíjet přirozený pohyb a aplikovat speciální metody.
  • Rozvíjet komplexně psychickou, fyzickou a sociální oblast.
  • Všestranně podporovat aktivity a činnosti vedoucí k socializaci žáka.
  • Spolupracovat s družinou, internátem, rodiči (zákonnými zástupci).

Speciální terapie

  • vojtova reflexní terapie
  • bobath koncept
  • míčková facilitace
  • speciální cvičení vycházející z jógy
  • měkké a mobilizační techniky
  • metody ORF stimulace
  • stimulace, bazální stimulace
  • chirofonetika

Naše aktivity

  • pohybové hry ve vodě
  • rehabilitační canisterapie
  • ergoterapie (keramická a textilní dílna)
  • různé akce výchovných skupin (karneval, olympiáda, diskotéky,…)
  • individuální logopedie
  • individuální rehabilitace
  • školní akademie
  • smyslová výchova v solné jeskyni
  • VOKS – výměnný obrázkový komunikační systém
  • Snoezelen – multisenzorické místnosti

Struktura školy

Internát

Mimobrněnské děti mají možnost ubytování na internátě (pondělí-pátek). Internát na Koperníkově ulici má kapacitu 20 lůžek.

Školní družina

Děti s denní docházkou mohou navštěvovat školní družinu.

Školní kuchyně

Škola má vlastní školní kuchyni, která zajišťuje celodenní stravu.